Ystad Djurpark

Moggy


Idag var jag o flera av Syd råttans medlemar på utflyckt.
Vi besökte Ystads djurpark där har jag aldrig varit tidigare så det var en kul upplevelse med flera djur.

De djur jag fastna för var så klart Ringsvanslemurerna de e härliga djur. efter en stund möter vi på Kapybaran som är världens största gnagare besläcktad med marsvin. 

Så klart fann jag ett gosedjur i den lilla affären som jag bara inte kunde motstå! Nu heter han Moggy o bor hos mig. Han påminner om en Gizmo i Gremlings men samtidigt en typ av sömnig ekorre som heter Sugergliders. Jag var inte ensam om att låta denna lilla gosedjurs varelse följa med från djurparken o bor nu hos Bea...
 

Efter träffen i Ystad så hakade jag o syrran på familjen Hallberg. Åkte ner till Sverges sydligaste udde. Där har varken jag eller syrran varit innan o vi bor i Skåne. Måste nog skylla på att vi bor för nära eller något!

Det var en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: Metaphant

Är Moggy en gnagare, ett björndjur, viverid eller vad? Det latinska namnet vore intressant? Liknar tvättbjörn något.

Beas Maija hälsar sin släkting. Vi skall fråga henne vad hon tror att hon är.

Skvätt inte vatten på dem bara? Vill inte bli överkörd av gräsklippare mitt i natten...

Postat av: Jaha_jaa

Jag har inte riktigt lyckats komma fram till vad han är men en sak är säkar han är sööööt!
Det kanske är en ny korsning av allt och lite till.

Berätta vad Maija kommer på vad hon är för en =)

Ska försöka undvika att blöta Moggy man vet ju aldrig vad som kommer hända haha!

2006-07-04 @ 00:26:37
URL: http://jahajaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback