Goldie har lämnat mig nu...



Goldie har lämnat mig nu och har antagligen träffat sin morfar Frank
som lämmna oss för någon dag sen.


Gildie -hinder


Goldie fick tyvärr canser knöl som växt o blivit förstor nu så jag
fick ta det tunga beslutet att avliva henne. Det känns så tugnt.
Hon var pigg o matglad ännu men jag tänkte det är bättre att ta steget
före hon blev jätte dålig o hängig o fick ont av knölen så det var
bättre hon lämmna mig som en glad o mysig råttan än tvärt om.

Hon var en ducktig agilety råtta som verkligen gillade att gå hinder. Släppte man henne på bordet gick hon hinderna själv. Slalom hindret behövde man inte visa henne hur hon skulle gå ens hon visste!


Det känns tugnt nu o tomt i buren. Det är bara Mirja o Sin-Silla kvar
här hemma nu. Länktar tills Gudrun o en dotter kommer hem. Eventuellt
kommer även en tös från Dessis kull hon har nu.... Så snart är det
fullt hus igen.

Här är några bilder på Goldie och systerna Silver som liten bara 11 dygn gamla.


g4

g3

g2

g1



Kommentarer
Postat av: Metaphant

Du fattade ett bra beslut tycker jag. Skönt att du har så många andra vänner att ta hand om och få gos ifrån.

/Patrik

Postat av: Jaha_jaa

Ja det är tur det!

2006-10-29 @ 22:59:25
URL: http://jahajaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback